


Gooi het gewoon live
In mijn vakgebied hebben we de neiging om alles kapot te willen analyseren. Zelfs als er nog niets live staat. ๐๐ป Uitgebreide business cases ๐๐ป Met meerdere scenario’s ๐๐ป Tien uur keywordonderzoek ๐๐ป Concurrentieonderzoek ๐๐ป Haalbaarheidsonderzoek ๐๐ป...
Geen tijd? Bestaat niet
โฐ Geen tijd? โ Bestaat niet. Iedereen heeft 24 uur in een dag. Waarom hoor je dan dagelijks “Ik heb geen tijd?” Ik hoor het mezelf ook wel eens zeggen. Wat we eigenlijk bedoelen? “Ik geef dit geen prioriteit” Zรฉlfs als iets belangrijk is doen...
Van A naar B, naar C?
Ligt je succes op punt C? We willen graag een concreet plan. Een duidelijke stip op de horizon. Van A naar B. Zien we de stip niet, starten we niet met de uitvoering. Voorbeelden: ๐๐ป een webinar starten, want we weten niet wat we ROI gaat zijn ๐๐ป een eigen product...
Pessimisten klinken slim, optimisten krijgen shit voor elkaar
Pessimisten klinken slim, optimisten krijgen shit voor elkaar Vraag je je wel eens af waarom jij iets niet voor elkaar krijgt, en die ander wel? Terwijl jij meer kennis hebt en jezelf meer bekwaam acht? Of waarom iemand anders succesvol is als ondernemer, terwijl die...
Waarom ik als freelancer in een youngtimer van 17 jaar oud rijd
Waarom ik in een 17 jaar oude auto rijd? Want ik heb niks met auto’s. Of statussymbolen. Mijn auto kocht ik twee jaar geleden. Ervoor had ik vijf jaar geen auto. Huurde regelmatig. Was goedkoper. De parkeerplek bij mijn huurappartement mocht ik onderverhuren,...
Succes ligt buiten je comfortzone
Succes komt niet uit comfort Ik houd van comfort. Dat wat ik ken en kan voelt aangenaam. Blijf ik echter te lang hangen in de comfortzone, dan komt de onrust mij al snel halen. Waarom is dat eigenlijk? Duik ik in de rabbit hole van Quora, leer ik dat de ambitie in ons...
Als je overal goed in bent, ben je nergens goed in
Als je overal goed in bent, bent je nergens goed in. Ik zie veel nieuwe freelancers dezelfde fout maken. Ze doen van alles. En zijn dus eigenlijk nergens echt goed in. Als je in je Linkedin titel zet “seo, sea, cro, e-mail”, dan denk je dat je je kansen...
Tien lessen uit tien jaar freelancen
Ik freelance tien jaar Tien dingen die ik anders zou doen 1. Bepalen wie mijn klant is De eerste jaren werkte ik voor de verkeerde klanten. Ik had moeten definiรซren wie mijn ideale klant is. 2. Minder ja zeggen. Elke aangeboden klus kreeg een “ja”. Ik...