Van A naar B, naar C?

Ligt je succes op punt C?

We willen graag een concreet plan. Een duidelijke stip op de horizon. Van A naar B.

Zien we de stip niet, starten we niet met de uitvoering.

Voorbeelden:
πŸ‘‰πŸ» een webinar starten, want we weten niet wat we ROI gaat zijn
πŸ‘‰πŸ» een eigen product lanceren, want we weten niet of dit aanslaat
πŸ‘‰πŸ» een boek schrijven, want wat als niemand het koopt

Allemaal zaken die intrinsiek goed voelen. Ergens weet je dat je er enthousiast van wordt.

Toch beginnen we er vaak niet aan.

Niet duidelijk wat het oplevert. Het is onbekend. Vinden we eng.

We gaan dan vaak niet van A naar B.

Dat is jammer. Vaak zit het succes namelijk op punt C.

Hier wat voorbeelden van hele businesses die het het succes op punt C vonden:

πŸ‘‰πŸ» Netflix: van 1997 tot 2007 brachten ze DVD’s aan je deur (A – B). In 2011 begon de streaming te lopen. In de jaren erop verzesvoudigden ze (C)
πŸ‘‰πŸ» Facebook: begon als site waarop je foto’s van medestudenten kon raten (A – B). Na een reprimande van zijn Uni, begon Zuckerberg Facebook in 2003 (C)
πŸ‘‰πŸ» Slack: het bedrijf Tiny Speck maakte een game dat flopte en in 2012 stopte. (A – B). Wat populair was in de game was de chatfunctie. In 2013 werd Slack gestart (C)

Voelt iets goed, begin gewoon. Ga van A naar B.

Wellicht vind je vanaf punt B je pad naar punt C.

Je weet niet wat je niet weet (die is mooi hè).

Maar één manier om er achter te komen.

Go.