Skip de nonsens
Als je als startende freelancer vijf uur besteedt aan je eigen logo
Als je drie dagen je eigen site aan het bouwen bent
Als je in je eerste week vijf kantoren bezichtigt
You’re doing it wrong.
Als je een doel hebt, doe wat nodig is om dat doel te bereiken.
Een logo? Nice-to-have.
Je eigen website? Handig, maar kan in een uurtje staan.
Kantoor? Regel eerst maar wat klanten.
Misschien heb je nog geen doel gesteld. Start daar dan mee.
Heb je wel een doel? Bepaal wat nodig is om dat doel te bereiken. Een logo zal onderaan de lijst staan, als ie überhaupt op de lijst voorkomt.
Heb je een omzetdoel? Of helemaal nog geen omzet? Dan zijn dit doelen die je wilt nastreven:
👉🏻 deze week 50 telefoontjes in je netwerk doen
👉🏻 deze maand vijf afspraken plannen met relevante mensen die je verder kunnen helpen of klant kunnen worden
👉🏻 de komende twee weken 20 bedrijven koud benaderen met concrete ideeën voor een samenwerking
👉🏻 een monsterpost op Linkedin plaatsen waarmee je jezelf op de kaart zet
👉🏻 tien potentiële partners benaderen die je 10% commissie geef voor leads die ze aanbrengen
👉🏻 deze maand 2 handtekeningen scoren
Skip de nonsens.